„Poštárka“

„O mojom povolaní rozhodla matematika,“ hovorí banková poradkyňa v Poštovej banke Jana Jurová

Keďže ju bavilo viac predmetov a mala rôzne plány do budúcna, pri posielaní prihlášok na vysoké školy až do poslednej chvíle nevedela, akým smerom v živote sa vydať. Hlavné slovo pri výbere mala jednoznačne matematika. Stáli pred ňou teda dve možnosti, buď predstava učiteľky matematiky a biológie alebo finančníctvo. Nakoniec zvíťazila ekonomická fakulta.

„Podnikovohospodárska fakulta Ekonomickej univerzity v Bratislave so sídlom v Košiciach mi ponúkla pomerne široké spektrum oblastí, ktorým sme sa počas štúdia na škole venovali, od účtovníctva a marketingu až po manažment. Ja som konkrétne navštevovala odbor ekonomika a manažment podniku. Hoci je pravda, že prvé roky som si nebola istá, či bol výber správny, v poslednom ročníku pri písaní diplomovej práce som si uvedomila, že ma finančníctvo veľmi zaujíma a priťahuje, čiže som sa pomaly, ale isto čoraz viac orientovala týmto smerom. V tom čase bola takáto práca vnímaná v podstate ako lukratívny spôsob zarábania peňazí,“ s odstupom hovorí o svojich študentských časoch Jurová. „Môj pozitívny vzťah k manipulácii s peniazmi a k práci s ľuďmi sa ešte viac vykryštalizoval vďaka každoročnej brigáde za pokladňou v hypermarkete. Okrem toho sme mali na škole, tak ako aj na iných univerzitách, špecializovanú odbornú prax. Vďaka nej som sa na chvíľku dostala do priestorov zdravotnej poisťovne.“

Po skončení vysokej školy mala viacero alternatív. Mnoho jej rovesníkov sa rozhodlo pre prácu na pozíciách manažérov podnikov pre spoločnosti ako napríklad Dell, kde pracujú s rôznymi dátami a komunikujú s klientmi, pre ktorých spracovávajú účtovníctvo. „Keďže mňa účtovníctvo ako také nikdy nebavilo, rozhodla som sa ísť iným smerom. Vedela som, že chcem zostať pracovať v Bardejove a radšej sa venovať bankovníctvu. V roku 2004 som sa teda rozhodla rozposlať žiadosti do všetkých bardejovských bánk.“ Dostala viacero ponúk na výberové konanie, až bola napokon prijatá v Prima banke, vtedajšej Dexii, na dva roky ako zástupca za zamestnankyňu, ktorá bola v tom čase na materskej dovolenke. „Náplň mojej práce zahŕňala obsluhovanie klientov, prezentovanie nových produktov banky, spracovávanie hotovostných operácií, vklady a výbery, ale aj uzatváranie a rušenie zmlúv s klientmi,“ objasňuje pracovnú činnosť bankového poradcu.

V roku 2006 sa dostala do Tatrabanky, v ktorej prakticky vykonávala tú istú činnosť ako v Dexii. Keďže sa však s manželom rozhodli odísť do zahraničia, zostala tam len krátko. Po návrate na Slovensko a po materskej dovolenke sa zamestnala v Poštovej banke, v ktorej pracuje dodnes.

Ako človek, ktorý peniazom rozumie, má o svojich klientoch jasnú predstavu. „V otázke peňazí sú najmä starší Bardejovčania pomerne konzervatívni. Mladí si najčastejšie zakladajú účty, spomedzi ktorých je pre študentov najvýhodnejší práve sporiaci, ktorý je bez poplatkov, aj keď ponúka úrok len vo výške od 0,05% až po 0,30%. Nevýhodou je aj to, že človek má k dispozícii len hotovosť, ktorú vkladá alebo vyberá, no nemá možnosť výberu peňazí platobnou kartou. V banke však majú možnosť interakcie s modernými technológiami, čo najmä mladí ľudia veľmi preferujú.“

Na otázku, kam by šla, ak by si mohla vybrať iné zamestnanie, má jasnú odpoveď: „Tentoraz by som si určite vyskúšala prácu v zákulisí bánk ako takzvaný back office špecialista, ktorý upravuje parametre účtov či úverov.“

Zdieľaj článok:

Autor článku:

Mária Rúčeková

Komentáre

K tomuto článku neexistujú žiadne komentáre