Kapacita

Ak ste tipovali prof. PaeDr. Petra Bednára PhD., uhádli ste správne. Nenápadný a skromný odborník na plány, reformy  a organizačné zabezpečenia  pochádza z obce neďaleko Bardejova. Dnes je jeho rodný dom  hojne navštevovaný tisícami stúpencov a obec tam na podnet svetovej školskej komisie plánuje zriadiť pamätnú izbu.

Podľa svedectiev sa už od skorej mladosti aktívne venoval  písaniu dokumentov. V roku 2005 ako prvý na svete vyslovil nezabudnuteľnú vetu „žiak má“  „žiak vie“ a „žiak nikdy nebudze znac“. Neskôr dokázal  to, čo mnohí odmietli ako nemožné, plán výuky určený na 66 hodín vtesnal pod 60 hodín spolu s definovaním kompetencií a tým prekonal  profesora Jeremenka z Leningradskej univerzity o tri hodiny. Vzápätí ho oslovila OSN a NATO na spísanie správy o činnosti.  Skromne to odmietol, hoci mu za vypracovanie ponúkli ročný plat 3,5 milióna švajčiarskych frankov. Neskôr ponuku od Južnej Kórei prijal a pre ministerstvo školstva vypracoval prevratný plán, ktorý nielen že nahradil dovtedy platný vzdelávací plán Si-Ťu-Pchinga , ale kórejskí  pedagógovia  ho dnes považujú za vzor plánov a plán plánov. Za odmenu získal aj nový Hyundai Getz  1.1 TPS v koži. 

Prehľad významných  medzinárodných úspechov:

2006-titul Novic roka v oblasti plánov enviromentálnej výchovy stredných škôl.                                                                              

2008-Maďarská cena vied za vypracovanie plánov protidrogovej výchovy „Magyar oktatás“.

2009-2011-stáž a prednášky na tému „The school plans for education“ v University of Cambridge.

2012-pôsobí ako poradca plánov predmetových komisií v Tokyo vocational schol.

2013-externý poradca školských plánov v ZŠ Kurima, okres Bardejov.

Ukážka tvorby plánov prof. Bednára pre kórejské školstvo, v ktorej analyzuje ciele prípravy žiaka (citované s láskavým dovolením autora):

„Oblasť  fyzologicko – neurologická zasahuje kompetencie interaktívno – rádiologickej komunikácie. Žiak má z pohľadu  sociálnej motoriky a asertívnosti  získať poznatky tak, aby sa centralizáciou receptorov diskrétnym ponímaním nemohli narušiť antagonistické činitele a adekvátne zasiahnuť do rozvoja asynchronnej ordonancie.“

 

Autor článku: Mgr. Albert Balog 

Zdieľaj článok:

Autor článku:

Janka Bosáková

Komentáre

K tomuto článku neexistujú žiadne komentáre